Wednesday, November 13, 2024

Terrifier 3 (2024)


Režija: Damien Leone
Uloge: Lauren LaVera, David Howard Thornton, Antonella Rose
Više o filmu: https://www.imdb.com/title/tt27911000/
Trailer: https://youtu.be/zaPcin5knJk?si=RU2AmkxoucjloR9N

Terrifier 3 je možda najveći ovogodišnji horor hit što mnogo više govori o samoj filmskoj horor godini nego o pomenutom ostvarenju... Za treći deo (zapravo četvrti ukoliko računamo All Hallows' Eve) „urnebesnih avantura” „nove horor ikone” Arta the Clowna ste sigurno već čuli, najverovatnije i pogledali, a ozirom da mu se do imbecilnosti dive i (samo)krunisani horor stručnjaci nismo mogli da odolimo filmu, iako definitivno nismo fanovi ovog serijala, čak štaviše...


Film smo pogledali u toplini doma, zadovoljno izbegavajući razularenim klincima prebukirane bioskopske sale i to tek onda kada se pojavio proper snimak i doteran prevod... Nakon što je obezglavljen na kraju prethodnog filma Art the Clown zaključuje da mu vugla nije ni potrebna pa bez korištenja svog suvišnog čula vida i ravnoteže ubija policajca a zatim odlazi u ludnicu gde pronalazi deformisanu Victoriju Heyes (sećate je se iz Terrifier 1 ali i finala prethodnika). Victoria je sada (logično) zaposednuta od strane Little Pale Girl a na kraju Terrifier 2 porodila je (još logičnije) rezervnu Artovu glavu, vrlo pametno i vizionarski, baš za ovakve slučajeve, kada bude obezglavljen. Nakon što zalepi novu glavu na ramena njih dvoje napuštaju ustanovu, usput ubijajući nekoliko članova osoblja čisto kao zagrevanje, a zatim odlaze u jednu napuštenu zgradu gde padaju u hibernaciju i tu apsolutno nepokretni provode pet godina dok se na njih hvata paučina... Za to vreme naša superjunakinja Sienna biva otpuštena iz mentalne bolnice gde su lekari pokušali da je mentalno zakrpe... Ona nakon smrti svojih roditelja biva dodeljena na staranje svojoj tetki a živeće u njenoj velikoj kući, skupa sa njenim suprugom i ćerkicom koja je Siennin fan. Siennin mlađi brat Jonathan nije dodeljen nikome, apsolutno logično, već živi u studentskom domu, samostalno, i bez većih psiho-fizičkih posledica zbog prethodnih dešavanja.


Njih dvoje pokušavaju da se rekonektuju ali Sienna veoma brzo zapada u niz nervnih slomova iniciranih ponovnim pojavljivanjem Art the Clowna, njenog starog znanca i neprijatelja... Iako čuveni klovn dejstvuje nešto dalje od njenog novog doma ona oseća da joj se stara opasnost približava a da finalna borba (ko zna koja po redu) uskoro sledi... Elem, nećemo vas lagati – priča u Terrifier 3 postoji ali ona deluje kao da je napisana na pauzi za ručak Damiena Leonea. Priča je osmišljena bez neke maštovitosti i preteranog udubljivanja u detalje, bez ikakvih pokušaja da bude makar delimično uverljiva ili iznenađujuća. Ona u ovom filmu postoji samo nužde radi, da bi materijal trajao preko 2 časa i jer komercijalno bioskopsko ostvarenje mora da ima nekakav zaplet, neki nužan element koji bi služio kao predah, kao svojevrsni intermezzo između Artovih teatralnih nastupa, što je definitivno element koji ovde zanima 99% gledalaca i zbog kojeg su svi i nagrnuli da napune bioskopske sale. Kao i prošlog puta i Terrifier 3 se sastoji od početne tačke u kojoj se apsurdnim zapletom klovn postavlja na noge i krajnje u kojoj gledamo finalni obračun sa Siennom. Između te dve tačke gledamo Artovo kasapljenje random osoba koje nemaju nikakve veze sa centralnom pričom, ali malo šta u ovom filmu ima veze i logike...


Treba biti iskren pa reći da se ovaj film svakako ne gleda zbog priče, koja ne samo da je slaba i neuverljiva već po treći put (ili četvrti ukoliko u vidu imamo onu antologiju) ne daje ama baš nikakve odgovore na pitanja u vezi glavnog aktera, njegovih motiva i istorijata, njegovog kompanjona i njegovih velikih neprijatelja. Zaista je malo filmova u kojima je nakon uspešne trilogije malo toga jasnog ali, opet kažemo, u ovom serijalu ne treba tražiti smisao već film gledati isključivo (i samo isključivo) ukoliko ste fan glavnog negativca i/ili brutalnih specijalnih efekata. Uspeh ovog filma više govori o današnjoj gledalačkoj publici nego o samom ostvarenju a još više o njoj možete zaključiti ukoliko Terrifier 3 uporedite sa poznatim slasher filmovima 80-ih... Kada imamo sve to u vidu filmu nema potreba zamerati bilo kakve postupke, situacije ili zanovetati zbog promašaja koji se tiču realnosti; sve je ovde nebitno a ukoliko biste hteli da tražite mane – znajte da skoro svaki kadar zaslužuje neku zamerku, bilo na postupke likova, bilo na realističnost ili na bilo koji drugi audio-vizuelno-režiserski propust. Terrifier 3 je skoro amaterski poduhvat, snimljen prilično ograničenim sredstvima, pa je ovo što smo dobili verovatno i maksimum koji se može očekivati ukoliko imamo u vidu da je veći deo od uloženih 2 miliona dolara otišao na hamburgere, viski, pokoju zabranjenu supstancu, specijalne efekte i promociju filma u cilju stvaranja hypea.


Ipak, ne možemo baš sve preskočiti i filmu moramo zameriti nekoliko stvari. Nama je prvenstveno zasmetalo što pre poslednje trećine filma (tj. finalne borbe) stvari postanu veoma skokovite, u tolikoj meri da nam se čini da između tečinog odlaska po Jonathana i Sienninog buđenja fali oko 15 minuta filma (koji će se možda naći u nekoj budućoj uncut verziji, kojom će autori uzeti još malo love). Damien Leone tvrdi da ništa od ovog nedostajućeg materijala nije ni snimljeno, što tek dokazuje njegov amaterizam na više nivoa, i potvrđuje našu tezu da se o njegovom režiserskom talentu može diskutovati ali da mu ne treba dati pristupa scenariju, montaži i uopšte osmišljavanju koncepta filma. Verovatno ste do sada pogledali mnogo slasher filmova, od onih poznatijih pa do trećerazrednih, ali vam garantujemo da nikada do sada niste videli da se neki od centralnih junaka trilogija likvidiraju offscreen! Dakle, neko koga ste gledali u dva filma odjednom biva likvidiran skupa sa drugim novim karakterom a za njihovu pogibiju doznajemo tokom jedne od kasnijih scena, kada to i nije više toliko važno i kada šok traje samo nekoliko sekundi. U pomenutom nedostajećem segmentu bi se trebao nalaziti i odogovor na pitanje kako je Art pronašao Siennu jer kako stvari sada stoje izgleda da je išao redom po kućama a poslužila ga sreća pa je već u prvoj naišao na svoju ljutu protivnicu...


Dalje, gluma u ovom filmu nije uvek ujednačena a opet zaključujemo da klinac koji igra Jonathana nije dorastao ni jednom drugorazrednom filmu poput Terrifier 3. Vidljiva je zjapeća provalija između njegovih glumačkih kvaliteta i njegove sestre pa opet zaključujemo da je Lauren LaVera definitivno zaslužila i neki kvalitetniji film od ovog... Sienna mnogo bolje funkcioniše i ima mnogo bolju hemiju sa svojom nećakinjom nego sa rođenim bratom, dok su ostali likovi ovde apsolutno nebitni i služe isključivo kao topovsko meso za Artova iživljavanja, na ekranu ili van njega. Dijalozi često deluju neubedljivo, primetili smo i probleme koji se tiču zvuka tokom istih, a ono što još više bode oči su prilično sterilni ambijenti koji jasno odaju budžet i klasu filma. Bez obzira gde se događaji odigravaju u oči upada odsustvo bilo kakve životnosti i statista, verovatno jer bi njihovo angažovanje pojelo budžet koji je bio predviđen za promociju filma po internet medijima i puštanje fejk vesti o publici kojima je pozlilo tokom projekcije. Ovde se studentski dom sastoji od samo troje ljudi, ulice nemaju policije, hipermarket nema obezbeđenje ni video nadzor a nijedan Amerikanac nije naoružan. Jedan od zanimljivijih momenata filma je pojava Toma Savinija u cameo ulozi a iz nekog razloga nam je uvod bio bolji od ostatka filma...


Terrifier 3 se gleda isključivo zbog Artovih kreveljenja i komadanja tela. Praktični specijalni efekti su veliki adut filma, krvoliptanja ima u zavidnim količinama a iznutrice ispadaju iz ekrana. Autori su ovaj put akcenat stavili na šokantnost koja je uglavnom usiljena (komadanja dece ili sečenja genitalija), gotovo koliko i pokušaji humora. Uspešni gegovi se mogu nabrojati na prste jedne ruke a efektnih ubistava je još manje. Ma koliko da se Terrifier 3 trudi biti krvav i brutalan (i on to definitivno jeste) čini nam se da su neka ubistva u prethodniku bila spektakularnija. Artova pojava je drugi adut filma, ukoliko ste njegov fan, mada se i on uglavnom ponavlja svojom već viđenom mimikom i repetitivnim pantomimama. Obzirom da je njegova pojava potpuno tiha i da kadrovi u kojima se obračunava sa svojim žrtvama deluju zaglušujuće nemo dodeljena mu je famozna pomoćnica koja ovde nema apsolutno nikakvu drugu ulogu osim da mu bude glasnogovornik (i to neprirodnim elektronskim glasom). Kamo se denula ona prepoznatljiva i na neki bizaran način simpatična Little Pale Girl iz Terrifier 2?

+ spektakularni specijalni efekti
+ Art the Clown ima momenata...
— ...ali se i on uglavnom ponavlja
— nešto slabiji film od Terrifier 2
— propusti, nejasnoće, amaterizmi
 
Ocena: 3/10

Ukoliko želite da i vaši prijatelji posete naš sajt podelite ga na društvenim mrežama putem sharing dugmića. To vam neće oduzeti previše vremena a doprineće popularnosti sajta.

0 comments:

Post a Comment