Režija: Gergö Elekes, József Gallai
Više o filmu: https://www.imdb.com/title/tt21572042/
Trailer: https://youtu.be/T6SEKSITTiA?si=fo0VOfYWwN55RRCS
Aftermath je mikrobudžetna SF misterija, snimljena skromnim sredstvima negde u maglovitim predelima zapadne Mađarske. Film je režiran od strane izvesnog mađarskog dvojca, čija imena vam ne bi mnogo rekla (naveli smo ih gore) a dotični iza sebe imaju već nekoliko SF horor projekata. Zanimljivo je da su svaki od njih smestili u iste predele pa nije isključeno da ćemo baciti pogled i na neki od njihovih prethodnih filmova jer očigledno sadrže maglovite šume i napuštene objekte...
Sve je počelo još 2020. godine kada je pomenuti režiserski duo snimio 19-minutni film istovetnog imena i istog zapleta. Da stvar bude još zanimljivija i glumačka postava je potpuno ista a filmčić možete pogledati na Youtube... Četiri godine kasnije autori su očigledno skupili neka finansijska sredstva, angažovali dva prekookeanska tezgaroša (čime su obezbedili kakvu-takvu reklamu) a nesumnjivo su imali i želju da malo kvalitetnije i detaljnije predoče javnosti svoju ideju. Pre nego što odustanete od čitanja ovog opisa dopustite da vas uverimo da i jedan ovako skroman film koji je pozicioniran mnogo bliže amaterskom nego punokrvnom bioskopskom hitu može da vam ponudi dosta toga... Priča filma počinje veoma misteriozno, jednim prologom u kojem nam vremešna doktorka (Sally Kirkland, jedna od tri poznate face koje ovde vidimo) sa TV-a saopštava da su naučnici došli do nekakvih spektakularnih medicinskih otkrića... Fokus se zatim premešta na našu glavnu junakinju Kate (Fruzsina Nagy) koja očigledno beži iz svog doma, užurbano pakujući svoje stvari a zatim se automobilom pustim putem odvozi u nepoznatom pravcu, definitivno ka periferiji... Trenutak nepažnje i uznemirenost zbog jednog telefonskog poziva dovode do očigledne nesreće ili njenog sletanja sa puta a Kate se nakon izvesnog vremena budi u okolnoj šumi bez ikakvog sećanja.
Nakon nekog vremena dolazi svesti ležeći na požutelom vlažnom lišću, pridiže se, dezorijentisano se osvrće oko sebe i pokušava dokučiti šta se desilo (sasvim sigurno i ko je ona zapravo) ali dokle joj pogled seže nalazi se samo maglovita razređena šuma... Odjednom između drveća izleće nepoznati naoružani muškarac sa gas maskom i puca Kate direktno u glavu! Ona pada kao pokošena a zatim se ponovo budi, potpuno isto kao i prethodni put... Nakon nekoliko uzastopnih likvidacija čini se da bi Kate mogla upasti u beskonačnu petlju ali je iz nje izbavlja tamnoputi muškarac i odvodi je dalje od lokacije na kojoj se obrela i na kojoj je više puta smrtno skončala... (Mađarski?) Afroamerikanac je takođe iz nekog razloga izgubio pamćenje te ni on ne zna gde se nalaze, ko je naoružani muškarac (ili više njih) koji pokušavaju da ih ubiju i zašto to uopšte čine... Dok se udaljavaju na bezbedni deo šume oni pronalaze neke papiriće, cedulje i fotografije, što po šumi što po svojim džepovima, koji im pomažu da se prisete nekih delića svojih života. Dalje vam nećemo ništa otkrivati već ćete ovu misteriju morati pogledati sami, natenane, sklapajući sve delove slagalice koji se pojavljuju pred Kate u jednu logičnu ali neverovatnu celinu.
Kate je odlično odigrala Fruzsina Nagy i ovo je zapravo njen film. Ona se odlično snalazi u svakoj sceni, čak i u onima koje bez reza traju po više minuta, pa iako se vidi da nije u pitanju prvoklasna holivudska glumica voleli bismo je ponovo gledati u nekoj (horor ili SF) roli. Drugi glumci koje ovde vidimo su samo korektni za klasu filma kojoj Aftermath pripada dok je audio podloga tokom razgovora nešto slabija i na to ćete se morati navići. Moramo napomenuti da se Aftermath odvija veoma sporo, a kada to kažemo zaista mislimo – veoma sporo. Ukoliko se prisetite nekog sporog SF/horor filma koji ste nedavno pogledali znajte da je ovo duplo sporije od toga, sa kadrovima koji traju po više minuta, sa često beskonačnim zumiranjima Katinog lica i sa stalnim prikazima sumorne vlažne šume u kojoj se ona obrela. Postoji mogućnost da je ovaj izuzetno usporeni tempo došao iz proste činjenice što je Aftermath nastao iz kratkog filma koji je autor produžio rastezanjem kadrova i stavljanjem akcenta na tmurni depresivni okoliš. Međutim, upravo ta razvučenost filma daje neki poseban setni ton filmu, stvarajući veoma depresivnu atmosferu koju maglovita kišna šuma dodatno pojačava. Konstantna misterija, insistiranje na lokaciji i predugački fokusi definitivno zahtevaju posvećenog i strpljivog gledaoca, što većina današnje publike nije, pa otuda i relativno skromna ocena filma na iMDB.
Pretpostavljamo da je dobar deo gledalaca ostao razočaran i zbog skromnog bužeta filma koji se dobro ogleda u većini kadrova. Koliko je ovaj film koštao biće vam jasno kada budete videli Erica Robertsa (čije ime je ponosno istaknuto na posteru filma) a koji se pojavljuje svega dva puta i to u vidu holograma. Verujemo da je ovaj angažman odradio preko Vibera a da je za njega dobio nekoliko hamburgera i flašu viskija... Roberts nije pokvario film, iako je sve komotno moglo proći i bez njega, a ono što delimično može pokvariti finalni preokret su neki kadrovi koji će iskusnijim gledacima jasno staviti do znanja koja je pozadina i smisao cele priče. Čak i ako shvatite šta se to dešava glavnoj junakinji nećete izbeći veoma emotivni završetak, nešto čime se ne diče ni današnji američki horor filmovi. Takođe, kraj će vas naterati na razmišljanje a nije isključeno i da će pojedinci ponovo pogledati Aftermath. Mi ćemo ga svakako reprizirati a to znači i odgovorajuću, po mnogima nezasluženo visoku ocenu.
0 comments:
Post a Comment