Režija: Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett
Više o filmu: https://www.imdb.com/title/tt27489557/
Trailer: https://youtu.be/3PsP8MFH8p0?si=xyiWp9-bDmbL53Px
Svedoci smo da u poslednje vreme dobijamo horor filmove koji su suviše hypovani, često nerelno najavljivani bombastičnim natpisima po raznoraznim portalima, trailerima koji ne reprezentuju u pravom svetlu budući finalni proizvod ili suviše mnogo otkrivaju o filmu, čak i kada su ključni elementi u pitanju. Iako se ovo poslednje desilo i u slučaju filma koji ovde opisujemo možemo potvrditi da se nakon gledanja Abigail niko neće osećati prevareno: jednostavno – sve što je najavljeno u traileru (koji su svi gledali) je i isporučeno...
Ne možemo zameriti ekipi što je jedan od glavnih aduta filma otkrila već u samom traileru koji se pojavio mesecima pre premijere samog filma. U današnje vreme činjenica da oteta devojčica nije desetogodišnja klinka već viševekovni vampir oličen u mladom telu bi svakako bila otkrivena neposredno nakon (pret)premijere filma a time bi svakako pre ili kasnije gledaocima bio pokvaren ugođaj. Ovo nije 1996. godina kada nas je From Dusk Till Dawn zavarao kako gledamo jednostavni triler otmice ili 1999. godina kada smo bili uvereni da posmatramo autentični snimak nestanka studenata u šumi (The Blair Witch Project). A kada su već znali da tajnu ne mogu sačuvati autori Abigail su rešili da glavni adut apsolutno ne sakrivaju već da ga promovišu kao glavni razlog zbog kojega publika i treba da pogleda film. Vampirica je stavljena u nekoliko trailera, postavljena na efektni posteri a njeno centralno mesto je svakako obezbeđeno i u samom filmu. Jer, Abigail je ovde glavna, oko nje se sve vrti, publika je zbog nje (uglavnom) i pristupila gledanju a zbog nje će pogledati i sequel, ukoliko bude snimljen (a za šta svakako navijamo).
O čemu se ovde radi? Najjednostavnije rečeno – ekipa kriminalaca otima jednu devojčicu kako bi je pod okriljem noći odvezla na nepoznatu lokaciju a zatim od njenog imućnog oca tražila pozamašni otkup. Naravno, ekipa ne zna ono što mi znamo već mesecima unazad, još od već pominjanog trailera: da Abigal nije nikakva umiljata balerina već krvožedni vampir koji će svoje otmičare sređivati jednog po jednog. Ima tu još detalja vezanih za ekipu otmičara, koji gledaocu pojašnjavaju zašto su upravo oni angažovani za ovaj posao, doznajemo i određene detalje u vezi Abigal, tj. njegovog vampirskog istorijata, upoznajemo organizatora grupe, saznajemo za priču koja se krije iza svega ali u principu gledamo ono što smo već napisali – kako devojčica brutalno likvidira otmičare, jednog po jednog, i to u velikom stilu. Da bi sve pomenuto bilo moguće osigurana je odgovarajuća i efektna lokacija, oveća stara kuća koja se nalazi na nekoj nedostupnoj periferiji a koju sačinjava gomila (polu)mračnih prostorija i ne manji broj hodnika, tajnih vrata, prolaza, tavana i podruma... Sve to osigurava da progoniteljka u suknjici bude uvek korak iza ili ispred svojih žrtava a da oni nikada ne znaju iza kojeg ugla stare kuće ih može zaskočiti i zabosti im svoje vampirske očnjake u vrat.
Scenario je posvetio određenju pažnju negativcima iako u tome nije preterivao: čini se da je ovde film izuzetno odmeren pa ne zamara bespotrebnim detaljima u vezi likova koji su ovde isključivo topovsko tj. vampirsko meso, tačnije služe samo da omoguće klanicu. Neki od otmičara dobijaju veću minutažu i njihovi likovi imaju veći značaj po dešavanja a nije nikakav spoiler da centralnu personu te druge strane igra Melissa Barrera (Scream, Scream VI, Keep Breathing), ovde možda i najzvučnije ime te jedan od mamaca koji su nam servirani. Melissa će vam definitivno biti najsimpatičniji član bande a među ostatkom ekipe možete tražiti svoje druge favorite. Neki će biti naklonjeniji Kevinu Durandu, takođe poznatoj faci, neki drugi nesrećnom Angusu Cloudu (koji nije doživeo premijeru filma) a nama je posle Melisse definitivno najbolje legla Kathryn Newton (Freaky, Lisa Frankenstein) jer je njen lik dosta komičan i u više navrata uspeva da svojim doziranim humorom napravi film duhovitim, nikada ga ne gurajući u neozbiljnu sprdačinu, kao što često biva kod horor komedija. Ipak, nemojte misliti kako je ovo neozbiljan film jer komičnih elemenata ima taman toliko da se dvoje posvađaju: dok će jedan tvrditi da je ovo prava horor komedija drugi će tvrditi suprotno i eto belaja...
No, bez obzira u koju grupu gledalaca spadali, pa čak i bez obzira da li vam se film svideo ili ne – nećete moći a da ne priznate kako je Alisha Weir glavna zvezda ovog filma. Slatka klinka, preslatkog osmeha i obučena u simpatičnu suknjicu za tren oka se pretvara u krvožedno nezaustavljivo stvorenje koje ubija sa stilom i uživanjem, dok izvodi svoj ples balerine. Da stvar bude još bolja ova devojčica se odlično snalazi i u dužim linijama texta (scena u kavezu) pa uspeva da zaseni kompletnu glumačku postavu koja joj se nalazi preko puta (dobro, na ruku joj ide i adekvatni scenario). Da smo na mestu ekipe koja je snimila Abigail ne bismo čekali mnogo: snimili bismo sequel sa njom u glavnoj ulozi (i Melissom, ukoliko je to još uvek moguće nakon one užasne „afere”) a zatim, kada poraste, devojčici predviđamo uspešnu glumačku karijeru kao nekakva final girl... Što se tiče ubijanja u Abigail ono je zaista urađeno prvoklasno a prikazano odlično, brutalno i krvavo, baš kako i dolikuje jednom ostvarenju sa R etiketom. U kasnijoj fazi filma se sa količinom krvi malo i preteralo zbog čega Agigail ne samo da postaje nekakav splatter već postaje i srodnik filma Ready or Not, koji je radila ista ekipa. Sličnosti dva ostvarenja pronalazimo i u izboru lokacije kao i po preovlađujućem tonu filma.
Finale je nešto razvučenije i sadrži neke nedovoljno razrađene delove pozadinske priče koji će se možda obrađivati u budućnosti a možda i neće. Vidimo i određene obrte ali i neke stereotipe koji provejavaju kroz ceo film. Iako Abigai nije previše originalno ostvarenje ono će svojom dinamikom, izborom glavne junakinje, odlukama scenariste i veoma dobrim tempom uspešno zamaskirati (skoro) sve svoje mane pa stoga ovaj film ocenjujemo većom ocenom. Abigail je možda najbolji vampirski horor koji smo videli prethodne decenije a bilo bi veoma dobro kada bi on bio okidač za pojavu drugih vampirskih horora sličnog kvaliteta.
0 comments:
Post a Comment