Režija: Olivia Newman
Više o filmu: https://www.imdb.com/title/tt9411972/
Trailer: https://youtu.be/PY3808Iq0Tg
Pogledajte još: Luckiest Girl Alive (2022)
Where the Crawdads Sing je misteriozna drama (zvanično etiketirana kao coming-of-age murder mystery) nastala na osnovu istoimene knjige Delije Ovens iz 2018. godine (knjiga je izdata i za naše tržište), jedne od najprodavanijih knjiga svih vremena. Kritika nije preterano pohvalila ovaj film ali ga je zato publika zdušno prihvatila te je na bioskopskim blagajnama ostvario odličnu zaradu.
Na samom početku filma zatičemo jedno mrtvo telo a zatim vidimo i uhapšenu osobu za koju se osnovano sumnja da je ubica – Catherine ”Kya” Clark. Kya je u zatvoru, čeka suđenje koje je veoma predvidljivog ishoda a nakon njega će čekati i najtežu kaznu, ali i pored toga ona je veoma zatvorena i uglavnom ne sarađuje sa dodeljenim joj advokatom. Ipak, i pored toga gledaoci će imati uvid u Kyin istorijat koji se proteže od najranijih dana pa sve do događaja koji su neposredno prethodili njenom hapšenju. Neka od dešavanja su ispričana advokatu, neka definitivno nisu već kao da potiču iz njenih sećanja ili razmišljanja ali to i nije toliko bitno: ono što je važno je da se dve vremenske niti međusobno prepliću tokom kompletnog filma sve do samog finala i konačnog raspleta. Radnja koja se dešava u prošlosti je obimnija pa nju više posmatramo i to nije nikakva zamerka. Jednostavno, sadašnjost nije toliko dinamična i posmatranje povučene devojke u zatvorskoj ćeliji ne služi ničemu osim kao povod za niz flashbackova u kojima se upoznajemo sa njenim detinjstvom, životom, roditeljima, porodicom a zatim i sa problemima u koje je upala i iz kojih se, čini se, ne može izbaviti...
Where the Crawdads Sing je prilično spor film u kojem ljubitelji melodrama mogu uživati ali koji će ljubitelje triler misterija dobrano razočarati. Ovde nema dovoljno triler elemenata a osim uvodnog ubistva koje je i inicijalna kapisla za odmotavanje kompletnog istorijata nesrećne devojke ne vidimo drugih zločina, ubistava a skoro ni potresnih momenata. Film se bazira na odrastanju devojke koja u početku živi skoro sama a od svojih adolescentskih godina i potpuno sama u srcu nedostupne i negostoljubive močvare i samo pokušava biti svoja na svome. Naravno, usamljena i nezavisna žena predstavlja pravi mamac za probleme koji dolaze isključivo od muškaraca i koji će uraditi sve ne bi li tu i takvu nezavisnu, odlučnu, skromnu i samostalnu ženu upropastili, prevarili, odveli je u tuđinu kojoj ne pripada, načinili je zavisnom i otrgnutom od prirode i time joj uništili sve vredno u životu. Kao takav Where the Crawdads Sing se savršeno dobro uklapa u moderne holivudske tendencije u prikazivanju savremenih i samostalnih maltreturanih žena od strane kompletnog muškog roda a za razliku od većine filmova tog podžanra ovaj se makar dešava u neurbanom, močvarnom okruženju.
Daisy Edgar-Jones je ovde vrlo dobra u glavnoj ulozi i korektno se snalazi u dodeljenoj joj roli te nju ističemo kao jedan od aduta filma. Pohvalan je i odličan izbor devojčice koja igra Kyu u scenama ranog detinjstva a ostatak kastinga je korektan ali ne ostaje toliko u sećanju jer je fokus filma ipak na glavnoj glumici. Ipak, centralna figura ovog filma nije Kya već močvara u kojoj se gotovo kompletan film dešava. Duboko u močvarama Severne Karoline nalazi se kuća u kojoj Kya živi ceo svoj život a do te kuće je moguće doći isključivo čamcem i to ukoliko putnik namernik pre toga nauči raspored brojnih rukavaca koji čine nepregledni ali opasni lavirint u kojem vreba opasnost od davljenja i brojnih vodenih živuljki. Pogled sa za radnju filma ključne osmatračnice otkriva ogromne razmere močvare a kinematografija je takva da okruženje koristi do maksimuma i daruje gledaocu zaista bezbroj kadrova u kojima može uživati svim čulima. Ukoliko ste ljubitelji močvarnih predela bićete prikovani uz ekran i neće vam previše smetati ponekad veoma sporo odvijanje filma tokom kojeg se pokatkad malo šta dešava.
Paradoksalno zvuči ali iako zavidnog trajanja (preko dva časa) Where the Crawdads Sing se ponekad čini zbrzanim i nedorečenim. Mišljenja smo da su neki segmenti filma trebali biti prošireni (recimo detinjstvo ili sudska drama) ali verovatno to autorima filma nije bio prioritet a time bi se i film pretvorio u mini seriju čime bi se eliminisao iz bioskopskih dvorana. Element koji pomaže ovom filmu je i optužnica protiv autorke romana, Delije Ovens, zbog potencijalnog ubistva koje se desilo u Zambiji. Naime, dok je sa svojim sada već bivšim suprugom ževela u toj dalekoj zemlji njen posinak je ubio jednog krivolovca ali spisateljica ceo akcident negira do današnjih dana. Međutim, gledalac filma Where the Crawdads Sing (zasigurno isto kao i čitalac knjige) se ne može oteti utisku kako ovo ostvarenje sadrži određene autobiografske elemente budući da deliće onoga što se desilo spisateljici prepoznajemo i kod njene junakinje Kye. Nekim gledaocima filma može biti zanimljiv i podatak da se poznatoj pevačici Taylor Swift toliko svideo roman da je napisala pesmu za soundtrack ovog filma.
Where the Crawdads Sing je film koji će fanovi knjige veoma voleti, možda i više od samog pisanog dela, dok će neki gledaoci ostati prilično razočarani, verovatno se pitajući u čemu je stvar sa ovim filmom, pa i knjigom, te se ona prodala (a film pogledao) u milionima primeraka. Za uživanje u ovom filmu morate biti melodramski raspoloženi ali i biti spremni da se zagnjurite duboko u močvarno tle i kopate po brojnim savremenim i feminističkim temama koje ovaj film obrađuje.
0 comments:
Post a Comment