Režija: Turner Clay
Uloge: Terri Czapleski, cat
Više o filmu: https://www.imdb.com/title/tt8727992/
Trailer: https://youtu.be/54tDidt39nU
Pogledajte još: Night Line (2015)
Da li se može snimiti horor film za 175$ je pitanje na koje svaki filmofil zna potvrdni odgovor. Ali, da li se za tu svotu može snimiti dobar horor film je već nešto teže pitanje... Nakon gledanja Racoon Valley, za koji autor tvrdi da je koštao upravo 175$, mislim da je moguće; naravno, finalni proizvod ipak nije moguće porediti sa nekim 1000x skupljim ostvarenjima, ali je u nekim aspektima on mnogo kvalitetniji i zanimljiviji te ga kao takvog apsolutno preporučujem i dajem mu podršku.
Priča prati jednu gluvu a potencijalno i gluvonemu devojku koja se sticajem nesrećnih okolnosti našla sama samcijata u gradiću koji je evakuisan zbog hemijske katastrofe usled pada vojnog aviona i toksikacije vodenih tokova. Devojčin momak je otputovao, komšije i ostali stanovnici gradića su hitrom brzinom pobegli a osim udaljene ženske osobe našoj junakinji društvo pravi samo jedna šarena mačka koju su vlasnici u žurbi ostavili. Ipak, naša bezimena junakinja dane provodi kao da je stanje potpuno redovno: ona surfuje internetom, kosi travu, kači oglase po drveću u potrazi za vlasnicima mace, ali veoma brzo uviđa da nisu baš svi stanovnici napustili svoje domove. Ostao je manji broj zaraženih stanovnika koji osim što izgledaju jezivo nisu ni prijateljski nastrojeni. Ona odlučuje da napusti svoj dom, sa nekoliko dana zakašnjenja, ali to sada neće biti nimalo jednostavno... Svi putevi iz kontaminirane gradske zone su blokirani a znaci koji su postavljeni na svim izlaznim putevima više nego jasno kazuju da će svako ko neovlašteno pokuša napustiti granice urbane zone biti ustreljen na licu mesta. Devojka pokušava da se domogne periferije koristeći alternativne pravce ali i tu nailazi na probleme koji bi bili nepremostivi i za obične ljude a kamoli za nejaku žensku osobu bez čula sluha, sa ograničenom količinom municije i deficitarnim benzinom u svom automobilu.
Najjača stvar u ovom filmu je atmosfera. Devojka obitava u potpuno pustom i avetinjskom gradiću koji je do samo dan ranije bio prepun ljudi i dece. Ipak, ne samo zbog mikro budžeta već i zbog personalizovane priče koja se kazuje isključivo iz perspektive glavnog lika gradić ne viđamo u dovoljnoj meri već se film uglavnom odigrava u kući junakinje i na prostorima gde ona pokušava izaći iz grada. Samoća kao da izbija iz svake pore ovog filma, izolovanost glavnog lika je dodatno pojačana njegovim fizičkim stanjem, dakle odsustvom čula sluha, ali i odsustvom bilo kakvog govora jer sve što možemo da pročitamo na titlu potiče od momka u uvodnim scenama filma a u kasnijim fazama iz zvuka koji dopire sa TV aparata ili sa ekrana mobilnog telefona. Dotična je prinuđena da se snalazi koristeći druga čula ali i iznadprosečnu hrabrost, budući da se bez ikakvog straha upućuje na mesta na koja, recimo, ja lično nikada ne bih. Kada padne mrak i kada je jedima brana od spoljašnjeg mutiranog sveta nejaki katanac na vratima devojka uključuje kućni alarm koji je u kasne sate budi javljajući u kojoj prostoriji je primećena aktivnost i detektovani pokreti. Ona po mrklom mraku i sa baterijskom lampom u rukama mora sići u dnevni boravak ili podrum da proveri šta to mrda, ko je to ušao i zašto, a dotične scene su veoma napete i jezive, napetije nego u mnogo skupljim modernim horor filmovima koji paze da ne uplaše svoje gledatelje.
Treba istaći da je režija filma odlična i da ukoliko ne znate za mizerna sredstva uz pomoć kojih je snimljen Raccoon Valley sigurno to nećete ni primetiti. Kamera je skoro pa perfektna, nema pogrešnih kadrova, čudnih kadriranja ili naivnih amaterskih rešenja. Kamera i montaža su perfektni za ovako dramsko i letargično odvijanje minimalističke radnje ali kada treba uplašiti gledaoca film ume i to. Jedno od zanimljivijih rešenja koje vidimo u filmu su sećanja glavnog lika koja nisu vizuelni flashbackovi već su koncipirani u formi zvučnih zapisa koji kao da dopiru direktno iz njene ličnosti. Ti zvučni zapisi ponekad deluju kao izvučeni iz konteksta, ponekad su čak i uvrnuti, mestimično deluju i zvuče jezivo, ali gledaocu daju neke informacije o centralnom karakteru filma i njegovom stanju a doprinose i originalnosti filma, razbijaju monotoniji, stvaraju nelagodu kod gledaoca i savršeno se zvučno uklapaju u ostatak muzičko-zvučne podloge. Autor se podjednako dobro snalazi i u sporijim i bržim fazama filma (ovu reč „bržim” shvatite uslovno jer je kompletan film prilično spor) a isti čovek je zaslužan i za montažu, scenario, muziku, produkciju i nešto kompjuterskih efekata, koji nisu tu u cilju horor efekata već isključivo u cilju prevazilaženja budžetskih barijera (neka od rešenja, tj. trikove ćete videti tokom odjavne špice filma).
Raccoon Valley je jedan one-man projekat a minimalizam se prenosi i na glumačku postavu koju osim nekoliko sporednih karaktera čini samo jedna žena i jedna mačka. Žena je odlično odabrana i zaista deluje kao prosečna ženska osoba iz našeg komšiluka, doduše sa hendikepom ali i takvih ljudi je mnogo više nego što mislimo. Konstantno ćete razmišljati da li je ona hladna osoba ili emotivna u dubini duše, da li je lepa ili ne, da li voli svog momka ili je nešto drugo posredi; nikada nećete doći do odgovora ali ćete zaključiti kako se jedna mačka savršeno dobro uklapa u ovaj film, mnogo bolje nego što bi neki pas, i biće vam žao kada se njih dvoje razdvoje. Takođe, može vam biti žao i nekih drugih stvari: recimo, ukoliko vam se film svideo biće vam žao kada se on iznebuha završi posle samo 60-tak minuta (ukoliko vas spore radnje smaraju ovo će biti veliki plus), kao što vam može biti žao što naizgled inteligentan i hrabar lik u nekoliko navrata čini veoma nepromišljene poteze (benzin u kanti, recimo). Ipak, najveći problem filma može biti to što on ne sadrži dovoljno dešavanja za jedan celovečernji film, što dolazi u kompletu sa za film nezadovoljavajućim finalom, ali ukoliko ga posmatramo iz perspektive realnosti ovakav nenapet, nagli i iznenadni završetak je potpuno moguć, potencijalno verodostojan, izvodljiv i zadovoljavajuć.
Veoma je pohvalno što je Raccoon Valley mikrobudžetni film koji je svestan svojih mogućnosti pa kao takav nije ni obrađivao ono za šta nije sposoban. Zaražene/mutirane vidimo samo u nekoliko navrata, u te svrhe nisu korištene animacije već prilično efektne maske a akcione scene ne postoje već je akcenat stavljen na atmosferu, napetost, razna osećanja i aktivnosti centralnog lika. Zbog svega toga film je teško preporučiti jer on zahteva specifičnu publiku. Ukoliko vas smaraju spore ili depresivne scene držite se podalje od Raccoon Valley iako on ne traje dugo, ali ukoliko volite sporije atmosferične priče, poslednji-čovek-na-zemlji filmove ili vas zanima da li je moguće snimiti uspešan horor film za svega 175$ ovo je ostvarenje za vas.
0 comments:
Post a Comment