Režija: Larry Cohen
Uloge: Eric Roberts, James Earl Jones, Megan Gallagher
Više o filmu: http://www.imdb.com/title/tt0099026/
Trailer: https://youtu.be/3HKh95scktI
Pogledajte još: Old 37 (2015)
The Ambulance samo malim delićem radnje upada u horor/SF žanr ali pošto je u pitanju davna želja strpljivog čitaoca Olivera red je da je ispunim. Gledanje filma mi nikako nije teško palo jer je u pitanju jedan veoma zanimljiv i komičan krimi triler, baš onakav kakav dolikuje prelazu iz 80-ih na 90-te. Ovaj film mi je nekako promakao u dobu VHS-a, ili ga se barem ne sećam, ali mi je sada veoma dobro legao a njegova stripovska neozbiljnost mi je predstavljala izuzetan odmor za sva čula (uostalom, kao i većina ovomesečnih starih horor/SF/triler filmova).
Radnja filma počinje veoma brzo, skoro i pre završetka najavne špice: brbljivi crtač stripova Josh Baker zaljubljuje se u lepu slučajnu prolaznicu koju je iznenada ugledao u gužvi Menhetna. Trulim fazonima pokušava da je osvoji na licu mesta a trenutak ili dva pre nego što mu je dala „korpu” Cheryl pada na pločnik usled sasvim izvesnih zdravstvenih problema. Za iznenađujuće kratko vreme stiže hitna pomoć i ekspresno je odvozi u nepoznatom pravcu, ne stigavši tako crtaču stripova saopštiti ni svoje prezime. Jedino što je naš junak saznao je njeno ime, da boluje od dijabetesa i da će biti na lečenju u gradskoj bolnici. Jedva dočekavši kraj radnog vremena Josh sav ushićen odlazi u bolnicu samo da bi kod glavne medicinske sestre video veliki upitnik iznad glave na pomen imena i opisa izvesne Cheryl. Ispostavlja se da lepotica nije ni dovezena u ovu ustanovu a Josh počinje da sumnja da automobil hitne pomoći koji ju je odvezao uopšte ne pripada gradskim bolnicama.
Josh pokušava da animira šefa policije ali priča o nekakvom misterioznom „hitnjaku” koji otima ljude po ulicama grada i odvozi ih na nepoznatu lokaciju kod matorog policajca izaziva samo smeh. Jedino što će Joshu poći za rukom, tako šarmantnom kakav jeste, je da animira mladu policajku koja je voljna pomoći a od Josha bi htela nešto drugo (za noćne sate) kao nadoknadu. U kasnijem toku filma on će animirati još neke likove kao podršku a onda će i saznati pravu pozadinu ovih naizgled neverovatnih događaja. Događaji koji se vide u The Ambulance svakako jesu neverovatni ali film se ni za trenutak ne trudi da bude uverljiv, ozbiljan ili moguć. Automobil Hitne pomoći koji jurca gradom, otima ljude, odvozi ih na nepoznatu lokaciju u cilju medicinskih eksperimenata nikako ne može biti realan, čak ni za vreme kada velegrad veličine Njujorka nije bio pokriven hiljadama nadzornih kamera. Međutim, ovakva priča može biti dinamična, zabavna i šašava a The Ambulance upravo jeste takav film.
Izvodljivost ovakve mračne namere svakako bi otežalo i to što se za akcije otimanja koristi staro ambulantno vozilo (Cadillac iz 1973. godine) koje se vizuelno razlikuje od tadašnjih ambulantnih kola. Ovo vozilo je veoma retro, odlično izgleda, prilično je jezivo (barem kada ga uporedimo sa vozilima koja su godište ovog filma) i kao takvo savršeno pristaje jednom ludom naučniku koji sprovodi sumanute ideje. Ove sumanute ideje su zapravo i jedan od većih problema filma iz prostog razloga što nisu dovoljno jasne. Vidimo određene aktivnosti, vidimo improvizovane laboratorije i bolnice ali ni u jednom trenutku jasno ne znamo koji je naum ovih poremećenih likova. Ne saznajemo ni kako ekipa uspeva da presretne pozive za pomoć, kako uspeva da uvek bude veoma blizu mesta incidenta kako bi pokupila unesrećenog a nismo odgonetnili ni zašto je za ove eksperimente ključno da žrtva bude dijabetičar. Ali kao što rekoh na kraju prethodnog pasusa: The Ambulance nije film kojem treba postavljati pitanja već film koji služi isključivo za zabavu.
A zabave u filmu ima: automobil kojim nitkovi sprovode svoj pakleni plan postaje pravi zlikovac koji na trenutke kao da poseduje i paranormalne moći. Ova evil Hitna pomoć se uvek nalazi tamo gde treba, uvek je blizu žrtvama i Joshu, uvek izbegava opasnost, probija zidove, uspeva da izbegne postavljenu klopku u disko klubu i pobegne... Gledalac prosto očekuje da već u narednoj sceni ovaj „hitnjak” izleti iz ormana, njegov odraz se prikaže u ogledalu ili upadne u spavaću sobu kroz otvoreni prozor... Ipak, ovaj Cadillac nije prva zvezda filma već je to apsulutno potcenjeni Eric Roberts koji u ovom filmu naprosto briljira. Ne mogu reći da sam gledao mnogo Ericovih filmova, barem ne onih iz pred-tezgaroškog perioda, dakle iz decenije kada je bio poznatiji od sestre Julie, ali mogu reći da je prava šteta što nikada nije ponovio ulogu brbljivog, neizbiljnog, šarmantnog ali hrabrog crtača stripova. Takođe je šteta i što ovaj film nikada nije dobio nastavak a šteta je i što danas nema sličnih filmova...
Hvala za recenziju filma.
ReplyDelete