Režija: Thomas Della Bella
Uloge: Todd Lowe, Brooke Butler, Maria Olsen
Više o filmu: http://www.imdb.com/title/tt3894312/
Trailer: https://youtu.be/ELBlnPUWeF4
Pogledajte još: The Darkness (2016)
Ukoliko vam nije bilo dovoljno stotinu pogledanih filmova sa ukletim kućama koje imaju tragičnu istoriju koja je skrivena od novih kupaca evo vam 101. pod nemaštovitim nazivom The Remains. Istorijat ove uklete viktorijanske kuće seže čak do 1891. godine kada je naseljava Madame Addison a u njoj održava seanse spiritualizma i za sitniju novčanu nadoknadu kontaktira sa mrtvima. Upravo jedan takav rutinski kontakt se završava nepredviđenom paranormalnom aktivnošću, zaposedanjem medijuma i masakrom koji je nepoznat Johnu i njegovoj porodici.
A upravo John, od nedavno udovac, skupa sa troje dece (tinejdžerka Izzy, devojčica Victorija i sinčić Aiden) predstavlja novog kupca ove stare kuće koji u basnoslovno niskoj ceni velike i dobro očuvane građevine ne vidi ama baš ništa čudno. Umesto da proveri eventualno stanje stvari kod komšija, meštana ili u obližnjoj kafani John se zadovoljava šturim objašnjenjima lokalnog agenta za nekretnine a da nešto sa kućom definitivno nije u redu uverava se veoma brzo, koliko prve noći. Odmah nakon otkrića famoznog starog kovčežića na tavanu svako od ukućana biva gotovo zaposednut njemu svojstvenim predmetom: Victoria postaje opsednuta starom lutkom i njenom kućicom (scena sa omota filma), mali Aiden starom filmskom kamerom a otac starim časovnikom koji je nekada davno stao u tačno 3 časa (samo najstarija ćerka Izzy postaje opsednuta lokalnim frajerom u Ford Mustangu, koji nema nikakve veze sa glavnim dešavanjima). I upravo u to isto vreme, dakle svake noći tačno u 3 časa, u kući počinje da se dešava prava tarapana.
Već tokom posmatranja prologa koji se dešava 1891. godine postaje jasno da je The Remains nižebudžetni film i to ne samo zato što u njemu vidimo neke tezgaroše iz sličnih ostvarenja već i zato što je taj vremenski period nedovoljno ubedljivo oslikan. Umesto da pripaze na frizure aktera i druge suviše moderne detalje autori su sve obojili braon i pastelnim tonovima kako bi postigli retro utisak a u tome se samo delimično uspelo. Dešavanja u sadašnjosti karakteriše dosta dobro odabrana stara viktorijanska kuća koja se nalazi na nepoznatoj lokaciji i u nepoznatom susedstvu a gledalac iz nepoznatih razloga ne može da vidi lokaciju ove kuće i udaljenost od prvog komšije. Unutrašnjost ove kućerine je odgovarajuća spoljašnjosti, nekakve horor atmosfere ima i prisutna je jeza u nagoveštajima ali se dalje od ovoga nije išlo jer su sve strašne scene već viđene, dešavanja su dosta predvidljiva a efekti oslabi i malobrojni. Kompletan film je prilično dobro snimljen i ugodan oku ali je veoma slab na polju horora i poseduje elemente koji su bukvalno hiljadu puta viđeni u brojnim ostvarenjima gotovo istovetne radnje.
Ono što je dodatni problem filma je nejasna i nefokusiranja radnja sa maglovitim aktivnostima zlih duhova, njihovim pravilima i razlozima za akciju. Gledalac ni u jednom trenutku ne zna zašto se sve ovo dešava i ne zna na koji način bi se to moglo prekinuti (na ovo se naslanja i problematični završetak koji je otvoren samo mode radi). S obzirom da su svi stanari kuće pod uticajima starih zaposednutih predmeta (osim najstarije ćerke koja je imuna na magiju, valjda jer stalno „duva”) kod svakoga od njih vidimo promene karaktera i ponašanja ali su te promene suviše nagle i ne deluju prirodno. Zbilja mislim da bi zli duhovi i atakovali na ukućane brzo & žestoko ali je činjenica da ovakav sled događaja koji vidimo u The Remains deluje pomalo amaterski, delom i zbog slabog i neubedljivog scenarija. Scenario je svakako problematična tačka filma jer dosta stvari i nakon završetka ostaje nejasno a mnogi likovi filma nemaju onakav značaj kakav bi morali da imaju (recimo agent nekretnina i komšinica, a možda i dečko). Čak i ovako generička i deja vu priča je mogla biti znatno bolja samo da je neko spretniji poradio na napisanom materijalu i doterao ga.
Sam scenario je proizvod „produženja” 13-minutnog kratkog filma istog autora pod nazivom Open House a u tom produženju možemo tražiti i neke od mana The Remains. Očigledno je da se Open House radnja nedovoljno dobro produžila apsolutno nebitnim događajima i likovima koji nemaju nikakvu ulogu u dešavanjima a ovim propustima treba dodati i skarabudženo finale sa slabim efektima dima i vatre. U glavnoj ulozi filma vidimo Todda Lowea koji je zaista pružio svoj maksimum a odgovarajuća podrška mu je Brooke Butler (All Cheerleaders Die, The Sand) u ulozi Izzy. Dečija glumačka postava je dosta slabija od proseka a to se posebno odnosi na iritantnog klinca koji definitivno nije najsrećniji izbor. I samo gledanje filma The Remains nije najsrećniji izbor po gledaoca jer iako povremeno izgleda pristojno ne pruža dovoljno zanimljivih ili neviđenih dešavanja i ne poseduje dovoljno strašnih ili jezivih scena. Naprosto, na sličnu ili istu temu postoji barem stotinjak mnogo boljih filmova.
0 comments:
Post a Comment