Režija: Eli Roth
Uloge: Keanu Reeves, Lorenza Izzo, Ana de Armas
Više o filmu: http://www.imdb.com/title/tt3605418/
Trailer: https://youtu.be/ti6S3NZ5mKI
Pogledajte još: Hard Candy (2005)
Knock Knock je američki „erotski horor triler” režiran od strane Elija Rotha, koji je skupa sa svoja dva južnoamerička pajtaša potpisao i scenario te odradio produkciju. Ovo je rimejk filma Death Game iz 1977. godine a taj je opet navodno snimljen po istinitom događaju. Kakav je original zaista ne znam, kao što ne znam ni te istinite događaje, ali znam kakav je Knock Knock a on je, najblaže rečeno, užasan. I to ne u horor smislu. Knock Knock zapravo i nije horor film već je najpribližniji trileru koji kombinuje home invasion sa reverse torture porn elementima.
Negde sam pročitao najbolji opis ovog filma i njegovog autora: Eli Roth je 40-godišnjak koji i dalje pravi filmove kao da ima 14 godina. Šta je napaljeni dječarac Eli ovog puta uradio? Naprosto je obrnuo prosečan torture porn film i u glavnu ulogu umesto slabašne i nezaštićene devojke stavio Keanu Reevesa a umesto manijaka sadiste ubacio dve devojke na pragu punoletstva. Čak i ako nekome ovako postavljen zaplet deluje zanimljivo verujte da ćete biti razočarani je ovo naprosto ne funkcioniše (kao što verujem da ne funkcioniše ni u životu).
Keanu Reeves je veran suprug posvećen svojoj porodici i svom radu. Kada jednog kišnog vikenda njegova supruga i deca otputuju na nekakvo ostrvo na vrata Keanuovog stana zakucaju dve mlade i lepe devojke, pokisle & promrzle. Keanu ih prima u stan, suši ih i popravlja im mobilni telefon (u riži?) a zatim im ustupa kupatilo za tuširanje. Od samog početka sumnjive i navalentne devojke istrajavaju u svojoj nameri a to je snošaj sa gospodinom Reevesom. Pošto gospodin nikako ne pristaje na seksualni odnos devojke ga naprosto siluju a silovani Keanu Reeves je definitivno stvar koja obeležava ovaj film i deo njegove karijere.
Od trenutka threesome avanture Reeves biva šikaniran i maltretiran, ne uspeva da izbaci dve poremećene klinke iz svog luksuznog apartmana jer je ucenjen njihovom navodnom maloletnošću i time da će saznanje o prevari uništiti njegov skladni brak. Nastaje niz neverovatnih i „šokantnih” situacija koje naprosto morate videti da bi poverovali da u 2015. godini mogu postojati u jednom filmu koji je autorsko delu eminentnog autora. Mada je veliko pitanje ko to uopšte tzv. gospodina Rotha uopšte smatra za velikog autora.
Problema u ovom filmu ima jako mnogo pa ih je zbilja teško i za nabrojati. Jedan od krupnih problema je što obrnuto silovanje, kada žena siluje muškarca, zaista postoji i gotovo ju je istovetno teško posmatrati kao i ono podrazumevano. Zapravo, u Knock Knock je najteže gledati Keanu Reevesa koji je toliki šmokljan i nesposobnjaković da je to zaista za anale. Deluje kao da nije sposoban nizašta drugo do za erekciju, bila ona spontana, neželjena ili pod prinudom.
Ceo film gubi svoju poentu kada znamo da je dotični mlakonja prisiljen na seksualni čin. Ukoliko je tako, a jeste jer je više puta govorio „ne” a tokom snimljenog čina je bio vezan za krevet, zbog čega se plaši da pozove policiju i prekine svoju agoniju (a što je još važnije - agoniju gledalaca)? Takođe, neprestana upotreba reči „pedofil” od strane dve ženske osobe koje su već ušle u treću deceniju života nema nikakav smisao jer dotična kvalifikacija jasno označava šta okarakterisana osoba radi i sa decom kojeg uzrasta.
Knock Knock ima problema u samom začetku radnje jer ucenjivanje bogatog kurvara od strane pohotnih klinki koje mu same nude svoje usluge u životu naprosto ne prolazi. Da to prolazi svaka prostitutka/starleta/model bi naplatila bogatstvo od biznismena, političara, mafijaša ili galantnog gospodina kojem priža usluge. A svedoci smo da dotične moraju da bespogovorno ispunjavaju želje kako ne bi bile odbačene, osramoćene ili likvidirane u hotelu. Da ih je Reeves izbacio s noge na nogu možda bi izgubio naivnu ženu a ovako je ispalo samo gore.
Moram spomenuti i niz izuzetno nerealnih i iritirajućih situacija kojima obiluje ovaj film. U elitnom delu Hollywooda ceo komšiluk je prazan (masovno vikend putovanje!) pa niko ne čuje zapomaganje, vrlo luksuzna kuća nije opremljena nikakvim kamerama (iako ulice jesu), alarmi ne postoje, Keanu beži nekoliko puta ali je uvek onesposobljen na zaista idiotske načine. Čak i kada se spasilac pojavi žrtva ne bude spašena jer Knock Knock koristi mnogo kretenskije postupke likova od nekakvog slashera B produkcije.
Da katastrofi nema kraja jasno je pri samom finalu filma kada autor ne uspeva da izvuče poentu iz ovako posloženih događaja. Ovako postavljena radnja sa ovakvim likovima bukvalno nema nikakvog smisla a ukoliko se želelo snimiti film na datu temu nešto se definitivno moralo promeniti (najbolje autor filma). Poslednja replika u filmu jasno pokazuje da se Eli Roth sprda sa gledaocima i da mu je maltretiranje istih bio gotovo jedini cilj. Osim zarade i promocije sopstvene supruge.
Dve glumice (supruga i, pretpostavljam, švalerka) su ovde jedine dobro odradile posao. Gospodin Reeves je očajno odigrao ulogu šonje pa su se potrvrdili moji stavovi izrečeni pri recenziji njegovog prethodno opisanog filma da dotični ima vrlo upitne glumačke sposobnosti. Tokom većeg dela filma mogu se videti njegova glumatanja, urlanja i neubedljivi dijalozi/monolozi, tokom kojih gledaoca pripadne sramota k'o da gleda mlade imitatore u Muzičkom toboganu.
Predugačak opis preslabog filma, filma u kojem zaista nema ničeg vrednog pažnje (nisam otkrio još dosta mana jer se tiču ključnih događaja i finala). Ovaj film mi deluje kao da je isključivo snimljen radi nerviranja gledaoca a ukoliko je to tako ja mu od srca čestitam jer u tome uspeva. Ukoliko ikada bude ustoličen novi žanr horora - torture porn prema gledaocima - Knock Knock će biti njegov istaknuti član, verovatno all time Top10 predstavnik.
+ dobro razmislite pre nego što budete silovani od strane dve devojke
(a i dobro razmislite pre nego što pogledate sledeći film Eli Rotha)
— loša gluma Keanu Reevesa koji je gotovo parodija samog sebe
— niz apsolutno nerezonskih i nelogično iritirajućih situacija
— bez uvoda, zaključka, smisla i ikakve poente; neizvodljivost
— film koji od početka do kraja konstantno nervira gledaoce
Ocena: 2/10
Dopuna nakon drugog gledanja (05.03.2017.)
Sudbina je htela da ponovo pogledam ovaj film iako sam još tokom inicijalnog gledanja bio ubeđen kako mi je i ta prva projekcija apsolutni višak u životu i bespotrebno traćenje vremena. U odnosu na prvo gledanje ovoga puta sam a) bio pripremljen na najgore, i b) gledao sam film u društvu, što je najverovatnije i razlog zašto sam film doživeo nešto drugačije (čitaj: podnošljivije i neiziritiran). I dalje stoji gornja tvrdnja kako je u pitanju prilično loš film koji najčešće isključivo revoltira i nervira gledaoca ali sam neke scene podneo bolje naprosto jer sam film posmatrao kao – komediju a ne kao priču iz života jednog (barem se na početku filma tako činilo) prosečnog porodičnog čoveka. Nisam siguran da je i autor filma želeo da se gledaoci smeju njegovom delu, još manje mislim da je gosn. Reeves želeo da bude tolika seka persa i žrtva sprdnje, ali sledeći put neka pažljivije odabere scenario ili neka menja svog agenta. Dakle, savet za kraj je da ukoliko niste pogledali Knock Knock a to nameravate filmu pristupite sa sniženim očekivanjima i kao najobičnijoj sprdnji od filma a ukoliko ne želite da mu date ocenu veću od 2/10 apsolutno je poželjno i odgovarajuće društvo. Sve u svemu podižem krajnju ocenu na – 4/10.
Film živo sranje, al opet mi je drag ovaj Eli Rot zbog klovna, kolibe straha i zelenog pakla
ReplyDeleteUskoro ide opis ovog poslednjeg!
DeleteJedva čekam :D izašao je prevod al nikako da nadjem gde da skinem film
DeletePre Green Inferno će ići opisi Cannibal Holocaust i Hostel. Ovaj poslednji da ispoštujem obožavaoce Eli Rotha kojima Knock Knock nije bio dovoljan :)
DeleteI Cannibal holocaust je dobar :) hostel ću gledati oko nove godine a zeleni pakao obećava po onim trejleru. Sve u svemu, sva tri filma su podjednako bolesna,za treći tvrdim po trejleru
DeletePretera ga druze sa 2/10. Film na neki nacin jeste los, al' ne mozes ga svrstati u rang sa Cannibal Dinner-om i ostalim amaterskim filmovima.
ReplyDeleteOd mene je dobio 5/10 prvenstveno zbog Lorenze Izzo :)
Lorenzi svaka čast, jedino još tu gos'n Roth drži nivo :) Film je po mom mišljenju vrlo amaterski osim u tehničkom aspektu - da nije kvalitetne fotografije bio bi u rangu sa, kad već spominješ, Cannibal Dinerom. Osim toga, kod mene Knock Knock nije toliko loše prošao, koliko vidim većina recezenata mu daje jedinicu (polovina reviewa na iMDB je ocenjeno „jedinicom”). Ja sam mu dao ocenu 2/10 jer za 3/10 nije. „Trojku” dobijaju prazni i mahom dosadni fimovi a ocenu niže takođe takvi ako koji uz to i nerviraju gledaoca a Knock Knock to konstantno čini.
DeleteSlažem se da je glavni glumac veoma loše odradio posao, tačnije nije odradio, ali film kao film je po meni okey
ReplyDeleteDrago mi je da se film barem nekome svideo, možda je to sve stvar ukusa. Uglavnom, meni je Knock Knock definitivno najslabiji film gospodina Rotha u njegovoj karijeri.
DeleteEvo ovako danas sam gledao film,i mogu reci da tako nesto u svom zivotu nisam video,Keanu Reeves toliko ocajan da je to bolno gledati prosto ne mogu da verujem da je to on i sada se pitam kolike su stvarno njegove glumacke sposobnosti,o ostatku ekipe ne treba trositi reci jer se ne zna ko je gori i tuzniji,gluma totalno amaterska,radnja potpuno besmislena a da ne pricam o tome kako Keanu Reeves tj lik koga glumi u filmu ne moze da svlada dve devojcice ,ne vredi pricati dalje jer ja nemogu toliko da pisem trebalo bi mi ceo dan da napisem o svim greskama koje ovaj film nosi sa sobom,i dalje sam pod utiskom(negativnim) na ovo smece od filma.
ReplyDelete