Režija: Josef Rusnak
Uloge: Jon Voight, Teri Polo, Ben Crowley
Više o filmu: http://www.imdb.com/title/tt1800671/
Trailer: https://youtu.be/dJiAk3aI18I
Pogledajte još: The Tall Man (2012)
Deseti snežni film koji opisujem ovog leta je triler Beyond. Iako je i prethodni opisani film bio triler (Frozen) Beyond je potpuno drugačiji od njega jer mnogo više liči na policijske krimi filmove kakve često imamo prilike da gledamo na TV-u. Naravno, nije u pitanju običan triler-krimić jer čim se opis pojavljuje na ovim stranicama znači da ima nešto što može da prija SF/horor fanovima. Beyond poseduje psihološku i paranormalnu crtu, režirao ga je Josef Rusnak (režiser remakea It's Alive) a dešava se na snežnoj Aljasci.
Detektiv John Koski, kome je ovo poslednji slučaj pred penzionisanje, mora da pronađe kidnapovanu devojčicu koja jedne noći nestaje iz svoje spavaće sobe dok su njeni roditelji bili u drugoj. Potraga neće biti nimalo laka; dok prikuplja i prati malobrojne tragove Koski biva pritiskan od strane svog šefa (a ujaka nestale devojčice) ali i tereta jedne davne neuspešne potrage za devojčicom sličnih godina. Dve potrage imaju mnogo toga zajedničkog ali to je samo jedna dimenzija ovog filma.
Druga nit filma je Farley Connors, televizijski spiritista koji se samoinicijativno javlja majci nestale devojčice, ubeđujući je da je kontaktiran od strane male. Connors pokušava da nametne informacije i tragove do kojih je došao „svojim putem” ali od strane nepoverljivog Koskog postaje samo prvoosumnjičeni. Međutim, dalji tok istrage i događaji koji slede dovešće do toga da ga Koski shvata malo ozbiljnije, toliko ozbiljnije da usluga doskorašnjeg „šarlatana” postaje ključna za ishod istrage.
Kao što rekoh u uvodu, iako film deluje kao policijski krimić on je zapravo prilično paranormalan. Već u samom uvodu, dok devojčica još nije oteta, saznajemo da ona ima nekakvog imaginarnog nevidljivog prijatelja, za koga nije nikakvo iznenađenje kada se ispostavi da je - duh. U kasnijem toku filma ovaj „prijatelj” služi da se preko njega ostvari kontakt sa nestalom devojčicom, a kako drugačije nego preko Ouija table, koja je poslednjih godina veoma popularna u horor žanru.
Iako deluje strašno da devojčica te dobi ima nevidljivog prijatelja sa kojim po ceo dan razgovara Beyond nije toliko strašan koliko mračan film. On daje jedan specifičan, mračan pogled na ljudski rod u ovom modernom vremenu, koji ne zaobilazi ni stanovnike udaljenih, snežnih i slabo naseljenih predela. S druge strane, film nijednog trenutka ne pokušava da preplaši gledaoca, čak ni kada bi to mogao. Vrlo očigledno je da autorima nije bilo cilj da stvore strašan film.
Beyond tokom njegovog toka krasi stalni konflikt između nepoverljivog starog detektiva i TV spiritiste koji se trudi da nametne svoj dar kao sredstvo istrage ali i stalna neizvesnost koja se ne tiče toliko sudbine devojčice (iz nekog razloga je vrlo jasno da će devojčica ovoga puta biti spašena) koliko inicijatora otmice koji je zatražio pristojnu otkupninu. Završetak filma i otkriće kidnapera može biti šokantno ali i ne mora jer ne treba smetnuti sa uma u kakvom modernom vremenu živimo i šta njime caruje.
Vrlo pohvalno za ovaj film je ubedljiva glumačka postava na čelu sa Jonom Voightom u ulozi starog detektiva. Odmah za njim tu je Teri Polo u ulozi majke a i ostatak likova je za klasu ubedljiviji od prosečnog horor filma. Vredna pomena je i snežna atmosfera Aljaske. Iako snežni pokrivač nije toliko dominantan kao u prethodno opisanim filmovima sasvim je dovoljan za pravljenju sumorne atmosfere koja preovladava tokom većeg dela filma.
Iako su svi sastojcu tu Beyond ipak ne uspeva da bude više od prosečnog filma za ubijanje vremena i zaborav. Ništa u filmu nije pogrešno urađeno i on nema mnogo stvari za kritiku ali isto tako nema ni stvari koje bi se izričito pohvalile.
0 comments:
Post a Comment