Režija: David Hogan
Uloge: Joel Gretsch, Reilly Dolman, Christopher Lloyd
Više o filmu: http://www.imdb.com/title/tt3102206/
Trailer: https://youtu.be/QYgHUprszFE
Pogledajte još: The 12 Disasters of Christmas(2012)
Dok čekamo na neke blockbustere na temu katastrofa (San Andreas) ne preostaje nam ništa drugo do da prekratimo vreme „starim” „dobrim” SyFy filmovima, a na pomenutom kanalu zaista postoji bezbroj filmova na sličnu temu koji se razlikuju samo po uzroku. Najodgovorniji za najezdu filmova o smaku sveta su zapravo - Maye, pa njima i njihovom kalendaru treba da zahvalimo što nema sedmice a da se ne pojavi neki disaster, apocalypse ili catastrophe film. Zodiac: Signs of the Apocalypse (iliti Zodiac: Signs of Destruction) koristi Mayansku formulu o smaku sveta ali dotičan narod ne spominje, naprosto jer je 2012. godina prošla, pa treba pronaći nove razloge za kraj sveta.
Razlog je „sasvim slučajno” pronađen u jednoj pećini u Peruu, kada arheolozi otkrivaju drevni isklesani kameni mehanizam. Mehanizam sadrži simbole dvanaest horoskopskih znakova, osam planeta ali i simbol misteriozne planete Nibiru. Za razumevanje mehanizma u pećinu biva pozvan jedan od najboljih svetskih profesora (i jedini preživeli), koji pravi konekciju između mehanizma, magičnog kamena koji je prnađen u njegovom središtu i katastrofa koje su se počele događati u vazdušnom prostoru dan ranije. Već sam izgled onoga što se dešavalo na nebu (vatreni užareni oblaci u obliku zodijak simbola Lava), ali i pretpostavka da je to samo početak, primoravaju arheologa da se zainteresuje za celu prastaru skalameriju i događaje na nebu.
Ovo je desetominutni uvod filma i njegov najbolji deo. Već u sledećoj sceni film kreće tradicionalnom neubedljivom stazom sličnih filmova iz ove produkcije jer ekipa u pećini pronalazi zatrpanu arheološkinju. Arheološkinja izgleda vrlo vitalno, energično i neozleđeno za nekoga ko je više dana/sedmica bio pod gomilom kamenja. Uz profesora i donedavno zatrpane arheološkinje likovi u filmu su profesorov antipatični sin i još jedna koleginica. Ova ekipica mora da spasi svet od zodijak katastrofe ali i da se odbrani od loših momaka koji rade za vladu. Vladu nije briga za sudbinu sveta već želi magični kamen da bi ga iskoristila kao super oružje. Svrha super oružja kada ne bude sveta je pokrivena tradicionalnim neverovanjem u ono što profesor izgovara.
S obzirom koja budalaština je osmišljena u glavama scenarista, a koju profesor izgovara, vladinom agentu nije zameriti. Čudesni magični kamen pronađen u pećini koju su sagradili Asteci u kombinaciji sa nepoznatom misterioznom planetom može zaustaviti smak sveta kada priroda počne uništavati samu sebe koristeći prirodna oružja u zodijak fazonu. Moram priznati da je priča toliko konfuzna i nelogična da nisam najbolje pohvatao sve konce i končiće ali to za ovakav film nije ni previše važno. Važno je da znamo ko se trudi da spase svet, ko su dobri a ko loši momci, da su katastrofe u oblicima horoskopskih znakova i da film nakon svega ipak mora imati srećan kraj.
Ono što mi je bilo mnogo zanimljivije je pitanje: zašto neko uvek (u ovom slučaju Asteci, ako sam dobro shvatio) sazna neke krucijalne informacije i/ili datume o smaku sveta a onda to sve sakrije u pećine, katakombe ili na vrh planine, to svoje otkriće šifruje i anagramiše, praveći skoro nerešivu glavolomku ili rebus. Ukoliko su već znali sve to, a očigledno jesu jer postoji drevni mehanizam, i ukoliko su brinuli za budućnost civilizacije i sveta, a jesu jer u suprotnom ne bi ni pravili mehanizam sa zamršenim rebus uputstvom, zašto nisu ostavili i jasno uputstvo koje bi budući naraštaji mogli lako razumeti, recimo manual u PDF-u?
Zodiac: Signs of the Apocalypse nema toliko problema sa režijom koliko sa budalastim scenarijem i sasvim očekivano lošim specijalnim efektima. Početni specijalni efekti su iznenađujuće dobri (dimni efekti) ali kada se dođe do vatrenih a pogotovo onih vodenih sve izgleda vrlo slabo. Skokovi automobilom su kompletno animirani, i to vrlo loše, vetar i ono što on nosi takođe a pejsaži razrušenih gradova izgledaju čak bolje od onoga ko ih posmatra. Film pati i od problema sa montažom, pa tako posmatramo naše junake kako beže Ford Flexom, da bi smo ih iza jedne krivine videli u Chevrolet Tahou koji su vozili na početku filma. Kada zamaknu iza sledeće krivine opet se nalaze u Fordu. U jednoj drugoj sceni profesor je ranjen i ne može da pomera ruku dok je u sledećoj koristi bolje od treniranog vladinog agenta. Scena sa hologramom je takođe glupa a nije jedina u filmu.
O glumi ne treba trošiti previše reči. Za ovaj rang filmova ona je podnošljiva a mnogo više smeta što su likovi neubedljivi i nesimpatični. To se posebno odnosi na profesorovog sina dok ženski deo kastinga pati od simptoma nepotrebnosti. Ženskinje se nalaze ovde samo da bi bila ispoštovana kvota rodne ravnopravnosti, jer ovakav film na ovu temu mora imati i mlade ženske osobe. Naravno, ko je još video u sličnom filmu naučnicu zrele dobi ili neku pred penzijom. Prijatno je videti legendarnog Christophera Lloyda u jednoj epizodnoj ulozi. Ne bih rekao da je Lloyd propao kao glumac, pre bih rekao da je propala filmska industrija kada legenda poput njega mora za šaku dolara da tezgari u ovakvim ostvarenjima. I to ne važi samo za njega (pogledajte Lancea Henriksena, naprimer).
Zodiac: Signs of the Apocalypse je katastrofalan film ukoliko ga poredite sa bolje produciranijim bioskopskim filmovima slične teme ali ukoliko tražite jeftinu neobaveznu zabavu on može da prođe. I sam povremeno volim da se opustim uz slične filmove savršeno jasno znajući šta me to od njih očekuje (budalasta priča, četvoro spasitelja sveta i loši specijalni efekti). Ovaj put četvoro ničim izazvanih Amerikanaca je spasilo svet, nisu pitali šta svet može da učini za njih već šta oni mogu da učine za svet. Pa ako ih se za dan bezbednosti sete - sete... Do neke nove (SyFy) katastrofe.
0 comments:
Post a Comment