Režija: Mario Bava
Uloge: Giacomo Rossi-Stuart, Erika Blanc, Fabienne Dali
Više o filmu: http://www.imdb.com/title/tt0060794/
Trailer: http://youtu.be/lyqPlAzjrQw
Pogledajte još: 5 Dolls for anAugust Moon (1970)
Kill, Baby, Kill je italijanski horor film koga je režirao poznati Mario Bava. Film je poznat pod brojnim nazivima (Curse of the Dead, Curse of the Living Dead, Don't Walk in the Park, Kill, Baby... Kill!, Operation Fear i Die toten Augen des Dr. Dracula...), gde neki nazivi imaju smisla dok su neki koji koriste reči Dracula ili Living Dead stavljeni samo radi lakše prođe na tržištu. Umesto vampira, mrtvaca ili bilo kakvog splattera Kill, Baby, Kill je atmosferična gotska priča o tragediji, duhovima ali i sukobu primitivnog naroda i njegovog verovanja i onog modernog oličenog u liku dokora.
Doktor dolazi u malo italijansko selo da bi izvršio obdukciju žene koja je skončala na nejasan način. Kada tokom autopsije u njenom srcu pronađe novčić počeće da sumnja da žena nije umrla nesrećnim slučajem i da mnogi mogu biti umešani u ovu, ali i u veliki broj prethodnih tragedija. Zatvoreno, nepoverljivo i skoro neprijateljski nastrojeno lokalno stanovništvo neće biti od pomoći doktoru koji će imati veoma malu pomoć u liku devojke koja je samo rođena u selu i tek odnedavno živi tu. Kako bude otkrivao nove činjenice u vezi zločina i kako se broj ubistava bude povećavao rašće i netrpeljivost konzervativne zajednice i onoga ko se usudio da stane na put njihovim strahovima i nakaradnim verovanjima, dakle doktora. Deluje da i doktora čeka slična sudbina kao one čiju je obdukciju radio ali tada sledi šokantno finale filma.
Umesto brutalnog ili na bilo koji način strašnog horora autori ovog filma su se odlučili za atmosferičniju i vizuelno mnogo komercijalniju varijantu gde strašnih scena skoro i da nema. Budući da se radnja dešava na prelazu u prethodni vek scenografija je vrlo karakteristična a skupa sa autentičnim građevinama tog kraja čini glavni adut filma. Svaka zgrada, prostorija ili uličica deluje skoro kao autentična i da nije nekih sitnica zaista bismo mogli da verujemo da posmatramo dešavanja stara preko jednog veka. Dobru atmosferu i odlične enterijere i eksterijere dodatno pojačava dobra kamera i najčešće dobra režija. Tek u nekim slučajevima se kamera ne ponaša onako kako bismo očekivali od filma (veliki zoom ili menjanje fokusa) ali imajući u vidu da je ovo ostvarenje staro preko pola veka dobro smo i prošli. S obzirom na starost filma dobro je da scene ne izgledaju uvek kao da su snimane u studiju.
Gluma se kreće od teatralne do vrlo dobre a sreća je da glavni glumac deluje ubedljivo i kao zaista ubačen u neku sitaciju nad kojom nema kontrolu. Došavši u selo kao skeptik u jednom trenutku je na granici da poveruje u natprirodno i prikloni se verovanju većine tokom košmarnih halucinacija i susreta sa samim sobom. Cela poenta filma je istorijska, socijalna i društvena pa je umesto horora akcenat stavljen na misteriju dešavanja. Čak i kada se dese ubistva te scene su mogle biti komotno preskočene jer nisu dovojno vidljive niti realne. Priča nije dovoljno ispolirana a povremeno ni dovoljno jasna; da li se nešto izgubilo u sinhronizaciji ili prevodu ne znam, ali verujem da niko neće biti previše oduševljen niti šokiran raspletom događaja. A možda smo se u decenijama nakon ovog filma nagledali sličnih i/ili ubedljivijih završetaka.
Nisam oduševljen viđenim ali ni sasvim razočaran. Kill, Baby, Kill svakako nije gubljenje vremena za one koji cene misteriju, gotska sela ili stare filmove ali su 60-te svakako iznedrile kvalitetnije i zanimljivije filmove.
0 comments:
Post a Comment