Režija: Scott Derrickson
Uloge: Eric Bana, Édgar Ramírez, Olivia Munn
Više o filmu: http://www.imdb.com/title/tt2377322/
Trailer: http://youtu.be/8TgHldrvLrA
Pogledajte još: The Exorcism of Emily Rose (2005)
Deliver Us from Evil je novi horor film režisera Scotta Derricksona koga već dobro znamo po filmovima The Day the Earth Stood Still, The Exorcism of Emily Rose i Sinister. Njegov novi film je paranormalni horor triler, nešto manje atmosferičan od prethodnog ali mnogo komercijalnije upakovan i bolje marketinški propraćen te ne treba sumnjati da će „mnogo kvalitetnije“ poharati box office a zatim nam po starom dobrom običaju sledi i nastavak. Kao i svaki noviji film koji pretenduje da bude „hit“ i Deliver Us from Evil je „snimljen po istinitom događaju“ mada je zaista teško poverovati da se nešto slično zaista i desilo.
Kao i obično – „istiniti događaji“ čine samo deo radnje a u ovom slučaju je verovatno istinitost da je nekada postojao policajac koji je radio u noćnoj smeni. U ovom filmu taj policajac je Sarchie (Eric Bana) koji sa svojim partnerom istražuje brojne naizgled nepovezane incidente koji ga svojom bizarnošću sve više uznemiruju. Kada u zoološkom vrtu pronađu ženu u transu koja je bacila svoje malo dete u kavez sa lavovima sve postaje mnogo bliže Sarchieju koji počinje da čuje glasove koji drugi ne čuju. To ga navodi na istragu o slučaju pronađene žene a potraga ga preko drevnih natpisa dovodi do iračkog veterana Santina. Kako se odmiče u istrazi Sarchiju je jasno da se zlo sve više širi oko njega i da su u opasnosti ne samo on već i njegova porodica. Istovremeno, od okorelog nevernika Sarchie postepeno prelazi na drugu stranu, „pravu“ stranu, što je zapravo i poruka ovog filma.
Deliver Us from Evil u atmosferičnom i vizuelnom stilu deli mnogo toga sa Sinisterom. Atmosfera je i ovde vrlo mračna, teška i turobna, u filmu kao da nikada ne sviće jutro (barem dok se ne pređe na pravu stranu) i ne staje kiša. Nelagodna atmosfera je posebno osetna u scenama u kući koje se tiču Sarchijeve ćerkice ali je ovo ipak korak unazad u odnosu na Sinister. Osim atmosfere Deliver Us from Evil nas časti sa nekoliko jump scare scena, nekoliko specijalnih efekata koji su obogaćeni kompjuterskim animacijama i kao highlight filma – scenom egzorcizma u završnici. Sveopšte uzevši, film nije preterano strašan već je više triler horor koji svoju radnju bazira na istrazi glavnog junaka i njegovom preobražaju u vernika a plašenje gledaoca stavlja u drugi plan. Ukoliko Deliver Us from Evil posmatrate tako, dakle kao triler sa horor elementima, on vam se može izuzetno svideti a ukoliko očekujete full horor možete se prilično razočarati.
Što se tiče izgleda filma sve je vrhunski upakovano. Deliver Us from Evil izgleda za dve klase kvalitetnije od prosečnog horora a povremeni Sony i Apple znakovi govore da finansije ovde nisu bile problem. Mali problem može biti što je film ponekad premračan, što se većim delom odvija u mraku i što neke scene nisu dovoljno vidljive što bi film ove produkcije trebao i morao da izbegne. Ono što mi nije bilo ubedljivo je karakter mladog sveštenika, koji ne deluje previše sveštenički ni po ponašanju ni svojim izgledom. S druge strane, Eric Bana je u ulozi policajca je vrlo dobar (prvenstveni plan je bio da ga igra Mark Wahlberg), dok su likovi njegove supruge i ćerkice nedovoljno iskorišteni. Pohvalno je i što se očekivani završetak filma desio bez mnogo patetike koja je vrlo svojstvena filmovima sa velikim budžetom. Kraj filma je dobro izbalansiran i taman na granici završetka i otvorenog finala koje omogućava dosnimavanje nastavka, koji je (mogu da se kladim) već u glavama producenata i autora.
Krajnja ocena zavisi od onoga što od ovoga filma očekujete. Ukoliko očekujete horor film koji bi mogao da vas preplaši slobodno od moje krajnje ocene skinite jednu ili dve. Ukoliko, pak, volite triler filmove koji uključuju mračne scene i scene egzorcizma ovo bi mogao biti film za vas. Deliver Us from Evil je korektan film za jedno gledanje i delimični zaborav, ni manje ni više od toga. On realno zaslužuje ocenu 6.5 ali isključivo zbog produkcije naginje prema sedmici.
0 comments:
Post a Comment