Režija: James Cullen Bressack
Uloge: Trae Ireland, Erin Coker, Jody Barton
Više o filmu: http://www.imdb.com/title/tt2991516/
Trailer: http://youtu.be/sBRb6yY5GeQ
Pogledajte još: 28 Days Later (2002)
U opisu prethodnog Asylum filma, Hansel & Gretel, napisao sam da on deluje nekonfuzno, dobro osmišljeno, vizuelno skoro zadovoljavajuće, više nego korektno odglumljeno i da pristojno drži pažnju. Nakon gledanja filma 13/13/13 stiče se utisak da napredak koji je Asylum postigao sa Hansel & Gretel, pa i sa Sharknado, predstavlja samo incident jer je 13/13/13 sve suprotno od pomenutog.
Nije problem u ideji koja „ne pije vodu“ a glasi otprilike ovako: milenijumima kalendar dodaje jedan dan svake prestupne godine i na taj način je narušen drevni kalendar Maja. Sada je 13. dan 13. meseca novog milenijuma, dakle 13. godine, i eto nama „logičnog“ odgovora zašto se film zove 13/13/13. Logičnog odgovora zašto je svet pomahnitao baš ovog datuma nema ali kao što sam već rekao to i nije najveći problem ovog filma. Smak sveta dolazi pomenutog datuma i to u (pogađate) 13 sati i 13 minuta, za 13 sekundi nisam siguran. Ekipu prijatelja ovo tačno vreme zatiče na kampovanju a dolazak u grad biće šok u svakom smislu reči. Ljudi su bukvalno poludeli kao da ih je zahvatio neki virus besnila, postaju agresivni kako prema drugima tako i prema sebi a jedini koji su imuni na bes & agresiju su oni koji su rođeni prestupne godine, znači samo dvoje ljudi u gradu, što je i logično, jel.
Sada to dvoje ljudi mora da se probije do kuće, spasi ćerku, vidi prijatelje, oplače nastradale i probije se do drugog grada u nadi da je tamo situacija bolja iako su jasno čuli na sredstvima informisanja da je situacija ista u 50 američkih država. To sve nije veliki problem ali problema u filmu ima mnogo. Već na samom početku, ukoliko ne izgasite film kada vidite logo Asyluma, dočekaće vas izuzetno amaterska kamera sa izuzetno ispranim bojama, lošim kadriranjima i amaterskim režiserskim rešenjima. Gluma je na vrlo slabom nivou a ne doprinosi joj ni prethodno pomenuta amaterska kamera koja bira čudne i neprirodne kadrove likova ili krupne kadrove njihovih neprirodnih lica dok glumataju agresiju. Jedini koji se izdvajaju su dvoje imunih koji bi mogli da se pojave i u nekom bolje produciranom filmu. Kada se pogledaju tehničke karakteristike filma on izgleda kao da se skupila ekipa iz kraja, nabavila neku kamericu i sa društvom krenula da snima film.
No, ni to nisu jedini problemi u filmu. 13/13/13 zanemaruje osnovne filmske postulate koji su utemeljeni vrlo davno. Tragedije supruga i ćerkica vidimo u mnogim filmovima ali ovaj film ide korak dalje. Ubijanje dece, otac koji hita da spasi već izgubljeno dete, nastrani prijatelj koji nudi seksualne usluge maloletnoj devojčici i devojčica koja to u prvi mah prihvata, završetak filma koji je besmisleno otvoren i čitav niz paradoksalno glupih situacija (recimo otac i ćerka nisu ni iste rase) samo su neke od scena koje ne smeju da se nađu u nekom komercijalnom filmu. Postupke likova ovde ne treba komentarisati jer je svaka njihova nerezonska odluka samo podsećanje na mnogo kvalitetnije mediokritetske filmove u kojima se to isto dešava ali na kvalitetniji način. Specijalni efekti su vrlo slabi, sve što vidimo su hektolitri veštačke krvi i nešto jeftinih maski. I ono malo efekata što se vidi bolje da nije ni prikazano.
13/13/13 je za mene bio skoro negledljiv, zapravo sam ga odgledao samo da vidim šta se to još glupo može dogoditi i kako li će autori završiti svoj uradak. Zbog ovoga me još više čude ocene filma na brojnim stranim filmskim sajtovima koje se kreću oko petice ili šestice. Što se mene lično tiče ocena je minimalna a ukoliko neko smogne hrabrosti da ovaj film pogleda neka podeli svoj utisak u komentaru ispod ovog teksta. Za budući film 14/14/14 ne treba da brinete jer je i 13/13/13 uspeo da vrati svoj mikro-skromni budžet.
0 comments:
Post a Comment